el. parduotuvė
Technologijos, Verslas

Iššūkiai, su kuriais susiduriama kuriant el. parduotuvę

el. parduotuvė

Elektroninės parduotuvės kūrimas reikalauja šiek tiek kantrybės, žinių ir atkaklumo. Ne viskas dažnai būna taip idealu, kaip atrodo. Taurus Media specialistai, kūrę ne vieną didelę ir mažą el. parduotuvę patvirtino, kad susiduriama su keliais rimtais iššūkiais, kurie gali apkartinti visą kūrimo procesą. Kokie gi tai iššūkiai?

Aiškios struktūros nebuvimas

Aiški struktūra yra vienas iš pagrindinių dalykų, kuriuos reikia išbaigti prieš kuriant parduotuvę. Struktūra gali būti skirstoma į 4 dalis:

  1. parduotuvės katalogas;
  2. Prekybos informacija;
  3. Rinkodaros turinys;
  4. Nukreipimo puslapiai (landing page).

Daugiausia dėmesio gauna el. parduotuvės katalogas su savo 3-4 lygių kategorijomis. Tai vieta, kur pristatomos visos prekės.

Prekybos informacija yra standartinė informacija, kurioje numatytos taisyklės, privatumo politika, prekių grąžinimo tvarka, prekių pristatymo būdai ir tvarka, garantinio aptarnavimo tvarka ir t.t. Tai informacija, kuri susijusi su el. parduotuvės funkcine veikla.

Rinkodaros turinys yra visi pagalbiniai straipsniai, el. parduotuvės tinklaraštis, naujienos, akcijų aprašymai, konkursai siekiant pritraukti daugiau sekėjų į socialinius tinklus, naujų prekių pristatymai ir apžvalgos ir kita naudinga informacija. Naujienlaiškiai taip pat priskiriami rinkodaros turiniui.

Nukreipimo puslapiai yra specialiai sukurti reklaminiai tam tikrų prekių populiarinimo puslapiai. Juose gali būti daug teksto ir keletas iš katalogo „ištrauktų“ prekių su kainomis. Iš esmės būtų galima šį turinį priskirti prie rinkodaros, tačiau daugeliu atvejų nukreipimo puslapiai atrodo analogiškai kaip el. parduotuvės katalogas. Šie puslapiai yra dažniausiai naudojami SEO ir Google Ads kampanijoms.

El. parduotuvių kūrimo ekspertai iš Taurus Media papasakojo, kad el. parduotuvės savininkai dažniausiai dėmesį sutelkia į katalogą, o kitas sritis apleidžia. Kartais net liepia pavogti tekstus iš kitų puslapių – kai turės laiko, perrašys… Deja dažnai to laiko neatsiranda ir kelis metus.

Turinio sudėjimas

El. parduotuvių kūrėjai kuria el. parduotuvę su visomis jos funkcijomis. Deja, daugelis savininkų įsivaizduoja, kad turinį sukelti irgi turi kūrėjai. Tai dažnai yra mokama paslauga, kurios nemažai savininkų atsisako. Deja, laiko trūkumas ir techninių žinių trūkumas prekių, jų techninių specifikacijų, iliustracijų ir kainų sukėlimas tampa tokiu iššūkiu, kad el. parduotuvės paleidimas dažnai nukeliamas mėnesiams, laukiant, kol viskas bus sudėta į savas vietas.

Klientų aptarnavimo skyriaus nebuvimas

Klientų aptarnavimo skyrius, dažnai vadinamas trumpu anglišku žodeliu supportas, yra vienas iš esminių sėkmingos prekybos garantų. Deja, daugelis savininkų apsiriboja tik specialaus el. pašto sukūrimu, o ne tam tikro žmogaus paskyrimu. Taip įsiveliama į valandų valandas trunkančių pokalbių ir el. laiškų atsakinėjimo rutiną. Per ją nebelieka laiko naujų produktų sudėjimui, senų atnaujinimui ir logistikos organizavimui. Galima sakyti, kad neteisinga klientų aptarnavimo skyriaus strategija sužlugdo net ir gana stiprias el. parduotuves, turinčias nemažai pirkėjų ir lankytojų. Keletas klientų aptarnavimui skirtų įrankių ir bent 4 valandas per dieną prisėsti galintis žmogus geba visą šį chaosą sutvarkyti. Tuo tarpu savininkas dirba tiesioginį savo darbą su prekių papildymu, logistika ir rinkodara.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *